lördag 10 december 2011

Öka polisernas körförmåga "snabbt" eller....


Nu talas(skrivs) det om att poliser i många fall "kvaddar" polisbilar i parti och minut bland annat beroende på lite körvana! Ja det blir ju Moment 22 då för får dom inte träna så blir dom ju inte bättre! Å andra sidan KANSKE en attitydförändring vore bra! Jag har ett exempel ur livet här i Halland! En polis berättade för mig" vi var där och där när vi skulle kör därifrån så backade jag på en stolpe och vi fick ta dit bärgare tur att det inte kom något larm" flera saker slog mig då! Och ännu flera nu när jag hör att detta är vanligt! Nåväl några funderingar! Hur backar man så att bilen måste bärgas! Är detta isåfall inte farligt för omgivningen som man är ute för att SKYDDA! Varför inte minsta TILLSTYMMELSE till "skam" eller självkritik? Jag fick uppfattningen att detta inte uppmärksammades alls(fel eller rätt?) Under utryckning är det väl ok att en och annan olycka händer eller att man krockar/prejar för att stoppa någon "dåre" men annars kan man ju inte HJÄLPA någon ifall bilen hamnar i skogen! När det inte är utryckning borde väl samma regler gälla som för oss alla så det minsta borde väl i dom flesta fall vara att MAN(jag) själv får stå för självrisken så kanske GENAST körförmågan ökar! Ifall INGEN bryr sig och det inget kostar så fortsätter nog "slarvet"?


Detta har jag skickat till ett antal papperstidningar får se om någon/några publicerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar