måndag 18 juli 2011

Medan LO-folket funderar så flyr medlemmarna!

Dom funderar över vad dom skall göra och säger sig tillochmed vara "självkritiska!  En sak är kanske att BRYTA med "sossarna" för dels är det väl omodernt och har väl ALDRIG varit speciellt BRA för landet Sverige men gett mera makt ocjh pengar åt LO samt i många år en BRA och STOR apparat som vevas igång till val och när något måste "svartmålas"  vid en icke sosseregering! Dels är det väl så nu att långt ifrån alla som är med i LO röstar "rött" och då vill man nog inte stödja "fel2 gäng med sina "surt" förvärvade slantar! Vad tror ni gott folk kan det ligga ett uns av sanning i detta! Jag tror(nästan vet) att det är så! 

Detta har några papperstidningar fått ta del av idag! Får se om någon nappar!

4 kommentarer:

  1. Ja, när jag var väldigt ung var jag med i facket - men gick ur så fort jag fick kännedom om kollektivanslutningen till S. ALDRIG att jag betalar ett enda öre till Sossarna!!!

    SvaraRadera
  2. Jag blev avskräckt från Facket redan i slutet av -60talet "ombudsman" som skulle fixa att jag fick sparken om jag inte skyndade mig att gå med! Sedan TCO med "sosse" anknytning och avund mot oss piloter som hade kul och trivdes samt hade MERA lön! Vi bytte till SACO i några år (dom stöder ju inte sossarna) men efter ett tag var det lika illa där! Så vi hamnade i Ledarna mycket BRA faktiskt men det är ju en lös sammanslutning av olika grupper som inte "passar" in!

    SvaraRadera
  3. Säger som jag alltid gjort: FACKET? - FUCK IT!

    SvaraRadera
  4. Blandade karameller det rimmar nästan och är tyvärr sant (i alla fall här) dom ägnar sig för lite åt det dom skall och för mycket åt politik samt MAKT och annat dom INTE begriper! Många "ombudsmän" och kvinnor är "arbetsskygga därför börjar dom en facklig karriär och blir FÖRSÖRJDA gott av medlemmarna!

    SvaraRadera