tisdag 14 juni 2011

Skall vi försörja en grupp men driva ut andra i fattigdom?

Flera partier bland annat moderaterna och socialdemokraterna försvarar att dom som slutat eller blivit "utröstade" kan få uppbära 20 till 40 tusen(kanske mera) i månaden livet ut(till ordinarie pension) med bland annat "osäkert jobb"  och "vi måste försäkra oss om att få dom BÄSTA" ! Vad gäller det första så är väl många jobb osäkra och nästan ingen VANLIG dödlig får(numera) bidrag(ersättning) mer än ca 1 och ett halvt år sedan skall man stå till arbetsmarknadens förfogande i HELA Sverige! SÅ VARFÖR gäller inte detta för Riksdagsmän och kvinnor är det inte dom som beslutat detta? Vidare tillåter jag mig undra över om det i många fall är dom BÄSTA som sitter som "bänknötare" och trogna "knapptryckare" i Riksdagen! Mera personval med personligt ansvar för vad man lovat! Arbetslivserfarenhet borde krävas! Inte sitta mer än ca 2 perioder i sträck sedan ut i RIKTIGA livet minst 4 år för att sedan komma tillbaka om man vill och platsar! Detta är en skamfläck i en demokrati som snarast borde ändras!  Att dom inte skäms och själva hör hur illa det låter?

9 kommentarer:

  1. Man skall då bli en gammal utröstad politiker för att få en lyxig levnadsstandard!Ja, att dom inte SKÄMS!!!!

    SvaraRadera
  2. Det där har vi diskuterat många ggr Pusselbit och jag.... Skamligt! Lyxknapptryckare/tryckerskor!!!
    DET är dom inte förtjänta av!

    SvaraRadera
  3. Kaisa vi är överens VORE dom JÄTTEBRA och tog RÄTT beslut för hela Sverige och inte sina partier eller sig själva...

    SvaraRadera
  4. Geddfish nej jag tycker faktiskt inte det heller vi är minst lika bra (tror jag) ....

    SvaraRadera
  5. Bra och mycket intressant inlägg du tar upp här. Ja, skamligt är bara förnamnet

    SvaraRadera
  6. Ja Tony vad skall man säga jo att dom "borstar" varann på ryggen kanske....

    SvaraRadera
  7. Jag retar mig allra mest på moderater och andra i alliansen som lever på den där garantin, faktiskt. Just för att de säger sig vara emot bidragssamhället - för alla andra...

    På samma sätt retar jag mig ännu mer på kommunister o sossar som utnyttjar svarta pigor - trots att de menar att det är häftigt att betala skatt...

    Och på Sverigedemokrater som importerar älskarinnor från Thailand/älskare från Västafrika - som förr eller senare får försörjas med allmänna medel...

    Och på miljöpartister som flyger till Thailand...

    Och på kristdemokrater som har barn på byn som de inte tar ansvar för...

    Man ska leva som man lär..!

    //Nefertite2

    SvaraRadera
  8. Ja eftersom VÄLDIGT många inte lever som dom lär eller efter dom lagar dom själva stiftar så får du väl mest vara arg hela tiden! Anders Harning kallade ju den politiska adeln(oavsett partifärg i stort sett) för det nya FRÄLSET!

    SvaraRadera